Ajánló Közélet Somogy

Nyáron már a korszerű vasútvonalon roboghatunk

A tervezet ütemben halad a dél-balatoni vasútvonal fejlesztése, a nyári menetrendváltásig elkészülhetnek a munkálatokkal.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában Lepsény és Szántód-Kőröshegy között, 32 kilométeren, korszerű, szakaszonként kétvágányú vasúti pályává építik át a lassújelekkel teletűzdelt vonalat.

Június 13-ig, a nyári menetrendváltásig befejeződhet a dél-balatoni vasútvonal felújításának első üteme, és beindulhat ismét a vonatközlekedés Lepsény és Szántód-Kőröshegy között.

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)  közlekedéspolitikáért felelős államtitkár Siófokon tartott keddi sajtótájékoztatóján elmondta: a 32 kilométeres, nagyforgalmú pályaszakasz felújítása időszerű és fontos, hiszen utoljára ötven évvel ezelőtt történt rajta felújítás.

Szólt arról is, hogy a dél-balatoni vasúti korszerűsítés folytatódik, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig megújul.

Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció lezárása után, a Székesfehérvár vasútállomás fejlesztésével akár már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között.

Hirdetés

Az államtitkár beszélt arról is, hogy a Kelenföld- Székesfehérvár közötti szakasz felújításával 20 perccel, a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti szakasz felújításával pedig további 5 perccel lesz rövidebb a vonatok menetideje. A jelenlegi, esetenként 60-80 kilométer/órás sebességkorlátozásokkal szemben 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a felújított szakaszokon.

A dél-balatoni vasútvonal felújítását érintő projekt 2010-ben indult, és 5-6 évbe telik a megvalósítása. Kormány-előterjesztés készült arról, hogy az ilyen, kiemelt gazdasági jelentőségű projektek megvalósítását miként lehetne felgyorsítani – tette hozzá.

Witzmann Mihály (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője elmondta, hogy a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal felújítása közel 30 milliárd forintba kerül, amit 85 százalékban az unió, és 15 százalékban a magyar költségvetés finanszíroz. A vasútfejlesztéssel a huszonegyedik századhoz méltó, korszerű, utasbarát lesz a dél-balatoni vasútvonal.

A dél-balatoni vasútvonal felújításának első üteme 2014 szeptemberében kezdődött meg, és ez év október végéig tart, de a vasúti közlekedés már június 13-tól beindulhat az érintett szakaszon, ahol jelenleg vonatpótló autóbuszok közlekednek.

Fotó: Sennowitz Gergő

Mit szól hozzá?

hozzászólás